24feb.

Cei mai importanţi aliaţi ai imunităţii la copii

Sistemul imunitar este cel care ne apără organismul de infecţii, virusi. Unii copii se îmbolnăvesc foarte des, în timp ce alţii nu sunt atinşi de răceli, gripe sau alte afecţiuni care în primii ani de viaţă pot da complicaţii.
Noi parintii  suntem cei care putem face ceva pentru a stimula şi întări imunitatea copiilor nostri.

Mai jos sunt câţiva dintre cei mai importanţi aliaţi ai imunităţii.

 

Vitamina C

Vitamina C este la indemna. Este vedeta studiilor despre imunitate.

Se gasete in fructe si legume precum: citrice, patrunjel, spanac, mere, varza, kivi etc.

De asemenea capsunile, zmeura si fructele de padure au o cantitate mare de vitamina C, dar si contin fitonutrienti cu putere antioxidanta mare, care stimuleaza imunitatea atat la copii cat si la adulti.

 

Vitamina A

Un nivel scăzut al acestei vitamine se asociaza cu  o frecvenţă crescută a infecţiilor în gât, sinusuri şi urechi.

Surse naturale, din care copiii si adultii pot prelua vitamina A sunt :  galbenus de ou, lapte bătut, peşte sau ficat.

Oul este o sursă de proteine de cea mai înaltă calitate ( cu toţi cei 8 aminoacizi esenţiali), vitamine antioxidante (A si D) şi minerale (fier, seleniu, zinc). În cazul unei infecţii, pierderile proteice accelerate pot fi compensate rapid dacă dieta alimentară conţine ouă.

Peştele gras  (somon, ton, etc)  este bogat în acizi graşi esentiali omega-3 cu rol antiinflamator; aceştia reduc inflamaţia acută şi stimulează procesele imunitare necesare apărării organismului.

Zincul

Este un mineral important pentru imunitate, ajutând celulele să elibereze mai mulţi anticorpi şi să lupte puternic cu intrusii care produc bolile. Studii demonstrează eficacitatea zincului în prevenirea afecţiunilor respiratorii la copii, dar si la adulti.

Carne roşie este o sursă bogată de proteine şi minerale (fier, zinc, crom, seleniu) de care sistemul imunitar are nevoie pentru a funcţiona cum trebuie; ajută la vindecarea rapidă a bolilor, la refacerea organismului în perioada de convalescenţă.

Cum copiii nu mănâncă prea multe stridii (bogate în zinc), crabi, se recomandă suplimente de zinc, dar numai cu acordul  doctorului pediatru care urmareste copilul.

Alimente energizante.

Produsele ajută organismul să combată frigul. În această categorie putem încadra glucidele cu absorbție lentă, precum  legumele și orezul.

Acestea dau organismului energia pentru a înfrunta o zi friguroasa de iarnă. În plus, legumele și orezul au suficiente vitamine, fibre, proteine.

Este bine să alegem alimente bogate în nutrienți și care să fie calde. Tocanite, piure, supe, legume fierte sunt doar câteva din alimentele potrivite sezonului rece.

Carotenoidele

Betacarotenul este cel mai cunoscut compus din familia carotenoidelor, are propria sa acţiune antioxidantă – protejează celulele împotriva cancerului, fereşte inima de boli cardiovasculare.

Aşadar, include în alimentaţia copilului tău alimente care au un nivel ridicat de betacaronten, precum : morcovul, dovleac , spanac, cartof dulce, roşii, ardei gras, mango,  piersici, mango.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *