17feb.

Cateva sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa a copiilor nostri.

Nu este intotdeauna  foarte usor sa-i faci pe copii sa manance echilibrat. De aceea va prezentam cateva sfaturi pentru a-i ajuta sa dezvolte obiceiuri alimentare sanatoase de la o varsta cat mai mica.

Nu sariti  niciodata peste micul dejun

Fie ca este vorba doar de o banana si un pahar de suc natural sau paine prajita cu un ou fiert, micul dejun iti incarca bateriile de dimineata si te ajuta sa-ti mentii energia si veselia  aproape toata ziua.

Daca reusesti sa-l faci pe micut  sa ia micul-dejun in fiecare zi, este  posibil sa-si pastreze acest  obicei toata viata.

Mancati gustari sanatoase

Atunci cand simti nevoia sa mananci ceva, e adevarat ca este mai comod sa mananci biscuiti sau ceva dulce. Insa aceste gustari sunt sarace in nutrienti si contin foarte multe calorii.

Mai bine aprovizioneaza-te cu gustari sanatoase, cum ar fi fructele, nucile, semintele de orice fel si iaurturi fara indulcitori.

Beti multa apa

Incurajeaza-l sa bea  multa apa dupa ce termina masa si pastreaza bauturile dulci ocazional.

Desi sucul facut in casa contine elemente nutritive valoroase si da energie organismului, copiii ar trebui sa bea apa in primul rand, atunci cand le este sete, nu bauturi dulci.

 

 Mancati cat se poate de des impreuna

Este comod sa mananci in fata televizorului, sa infuleci pranzul la lucru sau sa iei o gustare din mers.

Incurajeaza-ti copilul sa manance mese regulate. Luati masa impreuna, ori de cate ori puteti. Astfel, nu numai ca reduceti gustarile nepotrivite, dar petreceti si timp important impreuna.

Fiti inventivi

Toate culorile din fructe si legume provin din substantele naturale ale plantelor, care au efecte benefice asupra corpului nostru. Fiecare culoare are un efect anume asupra oragnismului, asa ca este bine sa ai o alimentatie cat mai colorata, variata in fiecare zi.

Ofera-i copilului tau gustari pline de culoare, fructe de orice fel,  legumele in forme atractive pentru a le face sa para mult mai interesante.

 Nu renunta sa introduci alimente noi

Cercetarile arata ca cei mai multi copii au nevoie sa incerce ceva nou de cel putin 10 ori inainte sa le placa. Deci, nu va fie frica sa introduceti in alimentatia copiilor mancaruri noi, gusturi noi.

O metoda  buna pentru a-i face pe  copii sa manance alimente diverse si  sanatoase ar putea fi sa le spui ca daca incearca gusturi noi, e semn ca se fac mari si ca sunt curajosi. Sau mergi impreuna cu ei la  cumparaturi si lasa-i sa-si aleaga alimente noi sanatoase pentru a le servi acasa la masa,  impreuna cu alt aliment ce le place.

 

Faceti sport

Copiii trebuie să mănânce raportat şi la activitatea fizică. De aceea, este bine să îi îndemnăm către un sport, individual sau de echipă. Chiar dacă pare timp pierdut, nu este cu siguranta.

 

 

Ce alte sfaturi ne recomanzi din experienta ta cu micutul?

 

1 thought on “Cateva sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa a copiilor nostri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *